Home is wherever I'm with you

I tisdags, en kvart innan midnatt, rullade vi in i Kiruna med skåpbilen full av mina saker.

När vi kom in i Tuollarondellen började radion spela Melissa Horn.

Här blev jag den jag är
Här kommer jag förbli
Här har jag längtat bort
Här har jag känt mig fri
Här har jag blickat framåt
Men ofta tittat ner

Och jag kände mig som hemma.

Lägenheten är fortfarande ett kaos av lådor men det känns bra.
Varje dag är det fler saker som hittar sin rätta plats i lägenheten.

Och jag har hittat tillbaka till min plats i staden.
Teatern, filmfestivalen och nyårsrevyn.

Tänk att han kom och hämtade hem mig tillslut. Efter tre års väntan. Min hjälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0