I struggle with the feeling that my life isn't mine

Jag känner hur jag förändras och får för mig nya småsaker att göra. Små egenheter. Ovanor.
Och jag tror det beror på att jag inte har full kontroll i mitt liv just nu.

Likt ett litet barn som endast kan kontrollera sin blåsa, och alltså börjar kissa på sig när livet blir tokigt, så backar jag också till mer primitiva saker.
Det var väl därför det sket sig så hårt i det senaste förhållandet. I princip det enda jag hade kontroll över var vem jag låg med, och det blev ju som det blev.

Nåja. Jag är medveten om vad jag gör den här gången, även om det nu inte handlar om att sära på benen för män, och jag litar på att jag lägger av med dumheterna när saker och ting blir bättre.

Lustig grej det där med kontroll annars. Hur mycket det kan betyda.
Och det är ju typiskt att min brist på sånt inte kan yttra sig i att jag vill ha ordning och reda hemma.
Det hade ju varit lite praktiskt om jag hade blivit nöjd av att städa och sånt.
Men där blockeras jag av annat. Jag är livrädd att bli en pedant och få städmani.
Tur att jag har en viss ordning i mitt kaos iallafall. Det har jag alltid haft.

Nu ska jag avsluta natten med ett avsnitt av Monk, och sedan är det dags att sova.
Jobb imorgon igen.

Written in graffiti on a bridge in a park
'Do you ever get the feeling that you're missing the mark?'
It's so cold, it's so cold

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0