Jag tänker på den ständiga resan genom livet

Det är lustigt, jag är väldigt ofta sugen på vin. Jag kan ligga hemma i sängen och se en film och längta efter ett glas rött.
Men när tillfälle kommer för att ta ett glas eller tre så är suget som bortblåst. När jag sitter med glaset framför mig så funderar jag mest på hur jag ska få ner allt det sura, beska och torra nedför strupen. Det är som att dricka outspädd saft, fast minus det söta. Tungan krullar sig och jag sträcker mig efter vattenglaset. Brr.
Det ser ju så gott ut på bild och i film. Varför kan det inte smaka så som jag föreställer mig? Och varför måste det vara så mycket alkohol? Och det viktigaste av allt, varför måste det lukta så förbaskat äckligt när man har det i mat?

Alkohol är förjäkla knepigt. Egentligen vill jag nog vara nykterist. Nästa gång jag går på fest tar jag med alkoholfritt i en spritflaska. Sprit är ju inte gott. Inte nyttigt. Att vara full är inte kul. Att må dåligt dagen efter är helt onödigt.
Tänk om människor bara skulle kunna slappna av i sitt sällskap utan alkohol. Vilken skön värld utan nedspydda tåg och bussar vi skulle ha då.
Jag tror jag ska skaffa körkort och bil för att slippa åka kollektivt efter jobbet på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0