Can't see the forest for the trees

Det är lite så det känns, jag har inte sett den förbaskade skogen.
Men nu har jag fattat att den finns rakt framför näsan på mig så nu ska jag sluta leta.

Trots att jag sovit halva dagen idag höll jag ändå på att somna på tåget påväg hem. Det har varit två tunga, men väldigt bra, dagar. Nyttiga och välbehövda, kanske man ska säga. Rent känslomässigt alltså.

Onsdagen lärde jag mig massor om bränder också. Var på en brandskyddsutbildning via jobbet. En del var sådant jag gjort förut, som att släcka en brinnande docka och repetera teori.
Men fick även sitta i ett utrymme som fylldes med brandrök för att sedan krypa ut därifrån, krypa in i samma utrymme med en brandsläckare och släcka den lilla branden. Röken sticktes i både ögon och lungor.
Vi såg på när brandmännen sprängde en liten gasolbehållare och när de visade hur vansinnigt stort eldmolnet blir om man slänger på mindre än en deciliter vatten på en brinnande stekpanna med olja i.
Och det läskigaste av allt var när vi skulle ta oss igenom ett rökfyllt utrymme på två våningar i mörker! Fyfan. Ville dö när vi kom till trappen.

Jag kommer skaffa en brandsläckare till min lägenhet, det är ett som är säkert! En skumsläckare, för den som är intresserad.

Nu ska jag roa mig med att jämföra olika alternativ för internet och hemtelefon. Sedan sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0