Serviceminded?

Och det där med att vara en bra kund. Jag är jobbskadad, jag vet. Men jag tänker hela tiden på vilken service man får när man är kund.

När jag skulle boka en hyrbil ringde jag till flera ställen för att få prisuppgifter om hur mycket det skulle kosta och så.
Först var jag ute i god tid, och fick veta att typ alla ställen har 5000kr avgift för att jag bara vill ha bilen åt ena hållet.
Men jag förstod att skåpbilar ofta finns inne, så jag väntade lite med att boka ifall det skulle dyka upp någon som egentligen hör hemma i typ Sthlm, för då får man köra ner utan avgift.

Hursomhelst!
Jag ringde Europcar, när snubben svarade hörde jag att han var ute någonstans så jag tänkte fatta mig kort. Sa att jag bara hade några korta snabba frågor om att hyra skåpbil till Sthlm och han sa att han får upp en i veckan men att han kan ringa upp mig när han är tillbaka på kontoret för att kunna ge mig exakta uppgifter. Han var supertrevlig och tog mitt nr.

Medans jag väntade på att bli uppringd passade jag på att ringa till Avis för att fråga samma saker, snubben som svarar säger "Hörrö kan du ringa upp om en kvart? Jag sitter med en kund här."
Jag ringde inte upp.

Så jag ringde Hertz. Under tiden som jag försöka knappa mig fram till rätt ställe via deras jäkla "Om du vill hyra bil från en flygplats, tryck 98765456787" ringde Europcar mig så jag bytte snabbt bort Hertz-samtalet.
Han hade en bil till mig, som redan stod och väntade, och jag slapp avgiften! Nackdelen är väl att dagarna inte passade exakt som jag ville ha den, men allt blev ungefär 5000kr billigare! SERVICE!
Hertz och Avis, kyss min röv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0