You are not a home for the hearts of your brothers

Jag tänker på relationer. Inte nödvändigtvis relation som i ett förhållande, utan relationer mellan vänner, bekanta eller faktiskt helt främmande människor.
Just nu är jag väldigt tillfreds med alla mina relationer. Jag har gjort mig av med energitjuvar och problemrelationer. Tänk hur skönt det kan vara att ibland bara ta ett steg tillbaka och sluta försöka hjälpa människor som inte vill ha hjälp. Eller som jag annars ofta gör, försöker få alla att tycka om mig. Den ständiga jakten efter uppmärksamhet och bekräftelse.

Det finns några personer jag brutit kontakten med senaste tiden och jag måste erkänna att jag mest känner en lättnad. Framförallt för att jag slipper komma på anledningar till att jag inte kan träffa personen, eftersom jag alltid vill vara omtyckt klarar jag inte av att bara säga "Nej jag vill inte träffa dig" för då kanske jag samlar på mig minuspoäng istället.

Att bara för ett litet ögonblick släppa jakten på pluspoäng känns fantastiskt. Jag känner mig friare än på länge.
Jag har slutat handla på 7eleven. Har inte ens gått förbi utanför sedan sist jag skrev om stället. Det är tio dagar sedan.
Jag behöver inte pluspoängen från snubben i kassan. Jag behöver inte vara en trevlig kund där. Det finns andra relationer jag hellre lägger ner tid och energi på!

Romantikern i mig säger att kärleken är viktigast att kämpa för. Så det är det jag gör.

Jag ska försöka återgå till att handla och agera på mitt sätt, istället för att försöka ge igen med samma sätt som jag blir bemött på. Jag tänker inte sjunka till någon annans nivå. Jag kan bättre än så. Jag kan försöka föregå med gott exempel.
Och jag börjar med det NU.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur lyckades du bryta? Sa du bara att du inte ville träffa dem?!

2011-06-29 @ 23:18:29
URL: http://elinhood.blogg.se/
Postat av: Vickan

Ja ungefär. Först undvek jag vissa ett tag, och när jag fick frågan "Varför hör du inte av dig?" eller liknande sa jag som det var, att jag inte längre har något intresse av att umgås eller träffas. Allt beroende på relation såklart. Någon annan tog jag kontakt med och sa att det inte är någon idé att vi hörs av mer, att relationen bara är påfrestande och så.

VET DU hur fri jag känner mig?!

2011-06-30 @ 01:20:09
URL: http://lucretia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0