And so we sing..

Att åter känna lusten till att göra saker, det är fantastiskt.
Jag vet att mitt intresse kan vara kortvarigt och intensivt, och räknar med att det kommer vara så även nu.
Men jag känner en plötslig lust till att lära mig språk. Franska. Jag vill kunna prata franska.
Ett språk som jag sedan mellanstadiet avskytt och skyllt huvudvärk på.
Nu vill jag lära mig allt.

Och när vi ändå är inne på språk; det går inte en dag utan att jag ångrar att jag slösade bort två och ett halvt år på att läsa samiska i högstadiet, ett språk jag fortfarande bara kan svära på och ropa kommandon åt hundar.
Jag borde ha läst tyska istället, som var det språk som intresserade mig mest. Men jag vågade inte. För nästan alla stökiga bråkiga killar valde tyska, och jag ville inte läsa språk tillsammans med de.
Tyska är fortfarande ett språk jag inte kan låta bli att älska. Och jag har aldrig riktigt förstått varför.

Alors on chante
Et puis seulement quand c’est fini, alors on danse.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tout est chaos

A côté

Tous mes idéaux, des mots

Abimés

Je cherche une âme, qui

Pourra m'aider

Je suis d'une

Génération désenchantée,

Désenchantée



Favoriten!! Den här lyssnade vi på under en franskalektion i gymnasiet. Vi fick hela texten på ett papper och skulle fylla i luckorna där ord saknades. Det slutade med att detta är mitt och min vän Siris soundtrack varje gång vi ses, så himla bra! Tihi!

2011-01-11 @ 19:22:20
URL: http://elinhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0