Just needed to be powerful and sweet


Jag tror på att kroppen och sinnet berättar vad den behöver. Just nu behöver jag turkost.
Massor av turkost. Och ju mer jag läser om stenen och färgen, desto mer tror jag på det.
Jag behöver verkligen turkos.

När jag flyttade tillbaka till mina föräldrar efter Gällivare behövde min kropp grönsaker.
Jag åt nästan ingenting annat än grönsaker, och ibland en liten bit kött.
Nu när jag åker till Kiruna behöver jag potatis. Jag älskar potatis. Mammas klyftpotatis. Potatismos. Hasselbackspotatis. Jag kan till och med äta kokt potatis om det så behövs!
För jag äter ingen potatis i Stockholm. Det närmsta jag kommer är strips när man äter ute, och det är inte samma sak.
Innan jag flyttade avskydde jag potatis.

Jag längtar hem. Hem till mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0