Doubting if there's a woman in here somewhere

Javisst, det är många saker jag önskar att förändra i mitt liv.
Men samtidigt får man se de ljusa sakerna också. Vissa saker vill jag inte ändra för allt i världen.
Enda sättet att hitta någon väg alls är att väga fördelarna mot nackdelarna, och om man har tur väljer man alltid det med flest fördelar.

Jag har svårt att se gränsen mellan att vara realistisk och överdrivet envis.
När jag varit påväg att ge upp Stockholm, att bara skita i allt och flytta till Kiruna igen, har jag inte vetat om jag varit dum som fortsätter försöka eller om det faktiskt skulle gå att lösa situationen.
Nu i efterhand kan jag säga att det är bra att jag inte flyttade tillbaka, för bostadsbristen är lika jävlig i Kiruna som i Stockholm.
Nu i månadsskiftet blir en vän till mig hemlös. I Kiruna! Det är fanimig helt sjukt.
Så vad skulle jag fått göra? Flytta tillbaka till mina föräldrar IGEN? Nej. Jag vägrar.
Ska jag vara bostadslös kan jag lika gärna vara det i Stockholm.

Det är en mörk värld vi lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0