We give ourselves one more chance

Jag är sjuk som fan. Det började dagen innan julafton, var trött och hängig.
Sen har det bara gått utåt.

Har haft feber, snorat upp ett par rullar med toapapper, knaprat alvedon några dagar, sovit med luvtröja, mysbyxor och tjocksockar under dubbla täcken, hostat, nästan tappat rösten.
Nu är jag på de där två sista symptomen, hosta och hes som fan. Det var för att jag presenterade några salonger på jobbet igår som gjorde att rösten blev less och dog.
Vid minsta ansträngning börjar jag hosta och jag känner att sjukdomen rör sig neråt lungorna, så nu kommer rädslan för lunginflammation.
Men det går bra. Det går åt rätt håll.
Jag dricker hett vatten med ingefära, honung och citron. Snart är jag frisk igen.

Blir nog frisk lagom tills alla fantastiska saker i Januari börjar hända.
Som jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0