Peace and trust can win the day

Så julafton är över. Det är första julen på tre år som jag inte gråtit och det i sig är en seger.
Svågern kom och hämtade mig efter jobbet igår så jag sov över hos de, och vaknade imorse av syskonbarnen.
Det är ett väldigt bra sätt att vakna på!

Och sedan har dagen i helhet varit väldigt fin.


Jag fick en sådan otroligt fin julklapp av mamma.
Ett halsband med avgjutna alkottar, och just det betyder massor för mig!
Jag minns när jag var liten, och vi var i stugan och promenerade i skogen.
Det var mammas och min grej, att plocka alkottar och samla på i stugan.

Sedan pappa blev sjuk har jag kommit ännu närmare mamma.
Jag vet sedan tidigare att vår relation förbättras av att jag inte bor i samma stad, det märktes tydligt när jag flyttade till Gällivare för ett år.
Jag längtar hem till mamma och pappa. Men det kommer dröja nu.

Kommentarer
Postat av: Elin

Finaste halsbandet, jag vill ju också ha ett sådant!

2012-01-02 @ 00:26:08
URL: http://solelinhelena.blogspot.com
Postat av: Vickan

Jaaa det är så himla fint!!

2012-01-02 @ 23:00:43
URL: http://lucretia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0