I´m slouching through another night

Muggens sallad: Kyckling, bacon, grönsaker och ceasardressing

Idag var ännu en strålande dag.
Måste ha sovit nästan 12h inatt, klev upp strax innan lunch och åkte hem i lugn och ro.
Ingen idé att stressa idag inte, alldeles för varmt för det!
Väl hemma slösurfade jag lite och duschade. Kollade på termometern på skuggsidan som sa att det var 21grader! Toppen! Bytte om till luftiga sommarkläder och åkte in till stan för att möta sambon.

Under tiden som jag väntade på henne gick jag runt på torget vid Slussen, kollade på blommor och hittade liljekonvaljer! WOW! Jag trodde aldrig att sådana skulle finnas att köpa! Fick lukta på dom lite och sen gick jag vidare. Drog ner till bussarna för att möta Jen och så gick vi in på Konsum, jag behövde något att smörja in världens torraste ben med. Och hon behövde snus.

Vi strosade runt lite, käkade lunch på Muggen och hade det bara grymt bra.
Tog Djurgårsfärjan över till andra sidan och gick på Gröna Lund.
Vi åt glass, åkte Kärlekstunneln och Extreme. Pop-Expressen såg roligare ut än den var. Tacka vet jag Kirunafestivalens virvelvind!
Flygande Mattan var okej, Kvasten och Kättingflygaren mysiga, Katapulten fick det att kittla i magen.
Berg-och-dalbanan som jag inte minns namnet på fick jag ont i nacken av, och Vilda musen ska visst vara ännu värre så den sket vi i helt.
Vi åkte allt som är värt att åka utom Insane, den tar jag en annan gång! Kanske, om jag har tur, med mitt Pucko.

När vi var klara med allt åkande käkade vi i Matvraket, och där hittade vi Elin i kassan! Elin som jobbar tillsammans med oss annars. Det var kul att hinna träffa henne!

Om jag inte fått någon färg alls efter alla dessa timmar i solen kommer jag bli förbannad! Då går jag till närmsta solarium och fejkar.

Den här sista bilden är från när mitt Pucko och jag promenerade hem från bion i förra veckan.
Det var den kvällen som jag bara älskade allt med Stockholm, och insåg att jag aldrig vill flytta härifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0