Hold on, I love this one



Vaknade av väckarklockan. Låg kvar i sängen en stund. Vad är det jag hör? Musik?
Åhnej, glömde jag stänga av tv:n igår? Nej.. Ljudet kommer någon annanstans ifrån.
Utifrån? Är det nåt stort på stan som jag missat? Öppnar fönstret för att lyssna. Näe.. Inte utifrån.
Det kommer från hallen. Går mot dörren och jo, nu hörs det tydligare. Kommer det från.. Nej det kan inte stämma, kl är ju 9 på morgonen, inte kan det komma från.. Jo, det gör det! Grannen har fortfarande efterfest!
Tur att mina föräldrar är bortresta. De hade ju aldrig kunnat sova i det där oljudet. Vägg i vägg med det där.
Som jag hörde till mitt rum som ligger i andra änden av lägenheten.

Jaja. Löningshelg. Det är väl inte helt ovanligt det här, vi är vana. De verkar ju haft kul iallafall.

Nu ska jag klä på mig och borsta tänderna, en annan ska ju jobba idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0