I had a pretty good day


Jag gillar verkligen mitt jobb, visste ni det?
Och ibland är det nästan roligare att vara foajévärd än maskinist. Som ikväll.
Jag stod där som vanligt och log, hälsade på folk, rev biljetter och förklarade vilken salong de skulle till och hur de tar sig dit.
Så kommer en person fram till mig och verkligen strålar upp när jag hälsar, och så säger han "Vad du var trevlig!". Småsak, jag veet. Men sånt är så kul!

Och alla nyfikna frågor om den färgglada skärmen som står bredvid mig. Det är vårat styrsystem så jag kan hålla koll på vad som händer i alla salonger. Färgkodat för olika moment osv.

Jag brukar även gå in i salongen och välkomna alla besökare och be de stänga av mobiltelefonerna, slänga skräpet efter sig och önska de en trevlig föreställning/kväll. Och ibland efteråt kommer det fram besökare som säger hur trevligt det är när jag kommer in i salongen.

Och i förra veckan fick jag applåder! Efter att jag sagt att "Jag har tyvärr en tråkig nyhet till er, reklamprojektorn strular så det blir tyvärr inte någon reklam denna föreställning."

Sen finns det såklart vissa snobbar som jag bara vill slänga en känga i skallen på.
Som under höstlovsveckan, dagbio varenda dag för en jäkla massa ungar och sjukt mycket folk rent allmänt.
En kvinna klagar över att det ligger lite popcorn i trappen, "Vi är här regelbundet och jag måste bara fråga, städas det aldrig här? Det är alltid så stökigt! Det brukar inte alls vara såhär inne i stan!".
Jag blev förvirrad, allt jag hört om biograferna inne i stan är att det är stökigt, skräpigt, personalen är dryg och det är kodlås på toaletterna för att missbrukare kommer dit annars.
Jag ber lite lätt om ursäkt, säger att vi såklart brukar städa såfort tillfälle ges och försöker förklara att det beror lite på vilken dag man går på bio och att det har ju varit väldigt mycket barn under eftermiddagen.
Senare fick jag bekräftat av mina kollegor att det faktiskt inte alls var så stökigt hos oss, och ja det brukar vara mycket skräpigare inne i stan.
Den där kvinnan kanske redan hade fått en känga i skallen..

Kommentarer
Postat av: stefan

DÅ kanske det var 2006?

2009-11-10 @ 11:30:48
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0