Hemtrevligt

Jag gillar seriöst den här reklamen. Kanske är nån inlärd grej. Jag hör den trots allt minst 10ggr per jobbdag.

Förresten! Ni som lever med fördomen att alla biografmaskinister är gamla gubbar.
Jag kan meddela att ni har till iallafall 80% rätt!

Varit på en maskinistkurs idag. Speciellt inriktat på ljud och ljudteknik.
Hörde ryktas om att vi var ca 75st på plats, jag kunde utan problem räkna på två händer hur många som var under 30, och slänger jag upp en tredje hand så har jag fått med alla tjejer också.
Jag tillhör verkligen en minoritet. Slår vad om att jag var yngst! Och om nu någon grabb slog mig, vilket är ytterst tveksamt, så var jag definitivt den yngsta tjejen!

Gubbhumor på hög nivå genom hela kursen.

Efter min natt med väldigt lite sömn (läs: 4h som mest) så var jag måttligt motiverad till att hålla mig vaken.
Var nära på att somna många gånger, men jag tror att jag faktiskt höll mig vaken.
Även om många delar är väldigt.. luddiga i minnet.

Nivån på informationen som föreläsarna spydde ut varierade otroligt.
En var sjukt djupgående, förklarade hur olika material i väggarna dämpar ljudet osv och visade tusen diagram som inte ens hälften av deltagarna fattade något av. Och nästa pekade ut de olika ljudspåren på filmen. En basgrej som man lär sig redan när man kör upp för att bli maskinist.
Någonstans där emellan hamnade en skön snubbe däremot, som var intressant och höll mig vaken!
Så all heder åt honom, vad han nu hette.

Kommentarer
Postat av: sofia

Det hade jag mer än gärna gjort! :D Men vet inte ifall alla andra håller med dock ;P

2009-11-19 @ 10:31:43
URL: http://may19.blogg.se/
Postat av: pelle

hahaha, men tänk vad du, genom din närvaro, drar ned åldern på maskinister.



det är en jävla konst det jobbet, har jag hört också. är det svårt?

2009-11-19 @ 14:08:32
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0