Helgen, del 1.

Fredag
06:30 Upp och hoppa! Kasta sig i duschen
07:57 Jag är på plats utanför Folkets Hus, tre minuter före utsatt tid! Jag är imponerad av mig själv.
08:14 Vi startar resan mot Norge!
09:42 Kaffepaus. Kaffe smakar extra gott ur plastmugg på en rastplats. Medhavda mackor äts. Tack Kafé Rost!
10:37 Lutar mot rutan i bilen med jackan som kudde. Inser att det finns få saker som luktar bättre än skinnjacka blandat med parfym.
11:09 Passerar Tårstad. Är det ett sorgligt eller äckligt namn på ett samhälle?
11:43 Framme vid hotellen Thon i Harstad! Slänger in sakerna i mitt rum, 218. Går ner till Egon för att äta lunch. Deras Caesarwrap var vansinnigt god!
13:05 Rundtur på Kulturhuset. Otroligt imponerande byggnad, och salongen rymde 1000 platser. Gigantisk!
17:12 Åter på hotellrummet efter att ha shoppat lite. Älskar hotellduschen! Dags att göra sig i ordning för kvällen.
18:00 Samling hos chefen i rum 214, dricker vin (rött, vitt, rosé) och cider.
19:00 Beger oss till ett steakhouse, äter jäkligt god mat. Bristen på mörkt öl tvingar mig att dricka vatten till maten. Slutar med ett glas rött senare ändå.
21:12 Går ut i regnet, tar oss tillbaka mot hotellet. Sitter utanför en stund. Går upp på rummet med Fröken C, Pelle och Fredrik. Sitter och snackar skit.
01:03 C, P & F återgår till sina egna rum för att lägga sig.
03:37 Släcker lampan efter att ha läst. Dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0