Jävla massa svammel

Hrm, visst sa jag att jag inte är så bra på att göra vad jag säger?
Det blev inte köttfässås till middag. Det blev lax med potatissallad istället. Ringde nämligen mamma för att dubbelkolla att ingen skulle äta middag hemma och då hade hon planerat lax till henne och mig. Hade ingen lust att låta henne steka laxen och äta den ensam. Jag tycker lite synd om lilla mamma just nu, hon har varit sjuk i många dagar nu och legat till sängs. Så för att göra henne lite gladare berättade jag att jag lagar middag imorgon och hon blev jätteglad! :)
Skönt att man kan glädja någon ibland.

Ikväll har jag haft lite ångest över det där körkortet igen.
Kvällen började bra med bio, såg på Maria Larssons eviga ögonblick med Sebad.
Det var en mysig film, sådär lugn och avslappnande. "Som en söndagsfilm, fast på en måndag."
Jag vet inte, den kanske får 3/5 ändå. Den flöt på i ett jämnt tempo. Kärringfilm kallade Anneli den.
Och jag måste säga att Sebad och jag sänkte nog medelåldern där inne med säkert 10 år. Nej det var inte så många som skulle se filmen.. Jaa de flesta var utan problem 40+.
Sen kom ångestbiten. Jag blev supersugen på glass. Alltså riktigt sådär våldsamt sugen. Jag såg en bunke med B&J framför mig. Eller möjligen Häagen-Dazs. Jag råkade nämna det högt kanske. Och så kanske han frågade om jag ville ha skjuts till Q8. Det var väl inte så farligt så det var ok. Men det fanns ingen glass där som dög..
Då erbjöd underbare Sebad skjuts till Statoil. Det var mycket mer ångest. Men grymt uppskattat, för där fanns det glass!
Det blev B&J Strawberry Cheesecake.
Tack tack tack Sebad!

Sen blev det mer ångest. För jag hann bara komma innanför dörren hemma så erbjöd sig Gabriel att komma och hämta mig. Jag som tänkte gå bara för att jag redan fått skjuts någonstans idag. Och snäll som han var så fick jag låna en sked också så jag fick äta min glass där. Och GOD var den! Gissa vem som är sugen på att göra en cheesecake nu!?

Sen sov jag dåligt som vanligt, vaknade och kunde inte somna om. Klev upp för att kolla tv och åt lite mer glass (nej såklart åt jag inte upp allt första omgången och inte den andra heller!) och la mig för att sova kanske vid 03. Och så upp kl 05 igen. Nu sitter jag hemma iaf. Och känner mig stört nog nästan utvilad. Så jag måste verkligen lägga mig nu snart igen. Jävla internet-skadad jag är. Dyker på datorn för att se om någon skrivit till mig på MSN eller om något hänt på forumen. Och bloggar.. Men det är så mycket som snurrat i skallen igen! Jag måste ha en bättre surfmobil så kan jag blogga via mobilen istället. Tänk vad bra jag skulle få sova då. Skriva av mig lite i sängen och sen vips sover jag som ett barn.

Nu babblar jag igen. Dags att lägga mig. Godnatt. Eller morgon.

Kommentarer
Postat av: Papi

Varsågod, och kul att mitt fina citat fick vara med också ;D

2009-01-13 @ 22:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0