Grovjobb och högklackat

Alltså det är ju verkligen något med skitiga män och grovjobb.
Något speciellt alltså. Sådär manligt så det bara pirrar till i magen.
Samma sak med händiga män. Riktiga karlar som lägger sitt golv själv. Eller snickrar eller svetsar eller vadfansomhelst som kräver ett verktyg av något slag! Grrr.

Jag har ju alltid gillat motorer och liknande, men kan verkligen noll. Absolut ingenting. Och den enda i familjen eller ens i min bekantskapskrets som skulle kunna lära mig något är min bror som ständigt jobbar.
Tills jag kom på det, att Jessie brukar vara i garaget med sin far. På något sätt beundrar jag henne.
Mötte henne igårkväll när hon skulle försöka få igång sin andra bil, hur hon som liksom sådär snyggt vant hoppade upp på flaket till sin kingcab för att plocka fram startkablar för att få igång volvon. Helvete jag vill också!
Hade jag varit ensam hade jag dykt in under huven på volvon för att se exakt vad hon pysslade med. Hur, när, var, varför.
En dag då jävlar.

Hur jag ska få det här att gå ihop med målade naglar och högklackat vettefan.. Man kanske bara kan vara en sorts person åt gången? Eller? Snälla säg nej..

Kommentarer
Postat av: Elin

Klart det går att kombinera! Såg en tjej i Kiruna en gång vars bil hade säckat. Högklackat, blonderat hår, smink, hela den biten, och så bara öppnar hon motorhuven och dyker ner med huvudet före. Hon visste vad hon gjorde, hon! Det enda som kanske är svårt att kombinera borde vara långa naglar :P

2009-01-19 @ 09:53:34
Postat av: Vic

Elin: Wihoo, vilken TUR! :D Då kommer nog jag också klara mig. Om inte annat så är jag ju redan lite schizofren och det borde ju underlätta..

2009-01-19 @ 10:56:43
URL: http://lucretia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0