Tisdag

Nu är det ca en timme sedan jag kommit hem och tänkte berätta lite om gårdagen.

Jag somnade ca 05:30, 10:30 ringde underbara älskade Ida och väckte mig, TACK!
Det räddade hela min jävla dag. För hon frågade om jag ville luncha med henne, jag sa "Nu? Jag kan vara klar om en timme" och så blev det. Jag hoppade i duschen och stack ner till hennes jobb. Träffade Tesse och Matilda som också var där och skulle med för att käka.

Efter lunchen stack Tesse och jag för att köpa lite värkpiller till Ida som hade mensvärken från helvetet. Och sen blev det att shoppa! Helvete jag har köpt ännumer nagellack. Och kläder! Ska ta bilder sen. Kanske kommer hit, kanske kommer upp på bilddagboken istället. Vi får se. Pengar har det gått och det känns så otroligt bra! Även om jag nu egentligen ligger på minus, var tvungen att låna lite av mamma. Ska ha råd att klippa mig på torsdag också.
Och så oroar jag mig för att behöva betala tillbaka till CSN. Livrädd är jag fakitskt eftersom månadens lön kommer bli minimal. Jag har jobbat två helger. Det är verkligen ingenting.
Det går åt helvete med att lägga undan pengar också, sparade ingenting alls från förra lönen och kommer nog inte ha råd att göra det den här månaden heller. Hnng!
Som det ser ut nu blir det en nykter månad som kommer.. Kommer inte ha råd att gå ut förrän när Jessie ska fira födelsedag i slutet av Feb.
Just nu är jag riktigt tacksam över att bo hemma, jag har inga räkningar att betala förutom att ge en slant till pappa för mat/hyra/TV:n.

Sen efter stan med Tesse åkte jag och handlade mat med mamma och kl 17 var det fika på Safari med Sebad och gänget. Vi var 8 pers sammanlagt. Åh jag tycker om människor! Har jag kanske redan sagt det? ;)

I säng tidigt, somnade nog redan vid 23. Riktigt skönt var det. Nu kanske jag kan vända tillbaka dygnet. Vaknade 04:00 och kände mig pigg, låg bara och väntade på det där jäkla alarmet. Jag vet att jag kommer vara dödstrött vid lunch. Får se till att aktivera mig så gott det går.
Jag ska fortsätta sortera kläder idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0