Städandet fortsätter

Nu kommer det ösa in inlägg misstänker jag, när jag sätter igång med tråkiga saker kommer jag alltid på att skriva en massa saker.
Just nu sorterar jag kläder. Igen. När nya kommer in måste ju ännumer gammalt ut.
Sen kan jag ju erkänna att städningen inte blev så grundlig som jag hade planerat sist jag skulle städa.
Och de som känner mig vet ju att jag inte är direkt känd för att ha städat hos mig. Jag har helt enkelt för många saker, även om jag tycker om när det är stilrent, tomt och rent. Ja jag är nog lite lat också faktiskt. Rätt mycket lat. Det är ju lättare att lägga en papperslapp på bordet/bänken/hyllan/datorn/golvet istället för var det hör hemma. Om det nu hör hemma någonstans överhuvudtaget. Att leta upp ett ställe där saker ska bo en längre tid är ju riktigt ansträngande faktiskt.
Då kanske man måste skaffa en ny mapp/pärm/plastficka för att sätta t.ex. pappret i och sen vips måste man lyckas hitta en plats där mappen/pärmen/plastfickan ska bo. Vilket elände det är med nya saker.

Vad jag tänkte komma till var, att jag hittade en påse från Lindex med underkläder i. Ni vet trosor Ta 3 betala för 2.
Jag funderade faktiskt på det där igår när jag var på Lindex, att det är konstigt att jag har så lite underkläder när det känns som att jag nyss köpt nya. Nu kan jag med gott samvete slänga lite till! (Fast det är ju himla bra med gamla trosor när man har mens och ändå inte måste vara så snygg..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0