Skitdagar

Sådär små sömnproblem igen, fast nu är det inget som stör mig i huvudet. Förutom det faktum att min dygnsrytm är åt helvete. Somnar vid 03-04 varje natt och vaknar, efter att ha stängt av mobillarmet som ringer vid 11-12, runt kl 14 och är utvilad. Eller, jag känner mig som en klubbad säl eftersom jag aldrig mår bra av att sova såpass sent in på dagen.
Det känns inte så nyttigt att kolla på klockan och tänka "Helvete dagen är förstörd, nu kan jag ju nästan fortsätta sova resten av livet". Det känns så otroligt muntert på något vis. (Och det är skittråkigt att sova hemma.)
Jag måste verkligen komma på ett sätt att vakna i tid, men ju fler dagar som blir såhär desto mindre lust har jag att göra något åt det. En hel vecka har gått åt helvete nu. Jag har missat syon varenda dag hittills eftersom hon redan stuckit från jobbet när jag vaknar.

Ikväll blir det iallfall bio med Tesse och Ida. Något att se fram emot. Ska kila in på jobbet såfort jag vaknat och gjort mig klar, lika bra att boka och hämta ut några biljetter direkt så slipper Anneli mig på kvällen.
Någon annan som vill haka på?

Och ja, vad kan jag mer säga. Dagen har varit skit rent allmänt. Inte gjort ett piss. Varit utanför dörren några gånger för att rasta Iris bara. Inget mer. Vispade grädde till pannkakorna mamma gjorde, det var min del av matlagningen.
Jag saknar att laga mat på riktigt. Hade glömt bort hur mycket jag tycker om det.
Nu längtar jag bara efter en egen lägenhet. Men iofs, vadfan skulle det hjälpa, jag lagar ju inte mat till mig själv.
Det kommer alltså bli middagsparty varje helg hos mig. Minst. Knytkalas kanske? Alla är välkomna.


Now the sky could be blue
I don't mind
Without you it's a waste of time

Coldplay - Strawberry Swing

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad ska ni se för något?

2009-01-16 @ 18:29:35
Postat av: Maria

VIC HAR EN BLOGG :D

2009-01-16 @ 20:54:07
URL: http://mentallyretarded.blogg.se/
Postat av: Vic

Elin: Vi såg Changeling, som jag pratade om tidigare. Den var rätt bra faktiskt, du får ta och se den där i Ume!

2009-01-17 @ 14:00:09
URL: http://lucretia.blogg.se/
Postat av: Dilan Amin

hejhej snyggo :D

Vad händer hos dig ?



/ www.mramin.blogg.se

2009-01-17 @ 14:22:36
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0