Luspudeln

Min hund är lite klok ibland. Hon lär sig rutiner otroligt fort, och sen tror hon att det ska funka på mig också!
Rutiner som mina föräldrar börjar med alltså.
Jag kom just in efter eftermiddagsrastningen och så sätter hon sig framför byrån, söker kontakt med mig otroligt aktivt, när hon får det så slänger hon en blick upp mot byrån och sen snabbt på mig igen. Hon förväntar sig att hon ska få en godis!
Mina föräldrar har nämligen börjat ge henne en godis varje gång de varit ut. Jag misstänker att det är mamma som börjat med det för att hon tycker Iris är så duktig när hon kan gå utan koppel. Sen fjäskade väl skithunden för pappa på samma sätt som hon nyss försökte med mig, och han kan ju inte stå emot hennes blickar. Men mig ska hon banne mig inte få godis av. Även om hon hade behövt lägga på sig ett kilo eller två..

Kommentarer
Postat av: teffe

rätt det!

2009-01-15 @ 18:09:19
URL: http://teffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0