Alphabeat - Fascination




Nej vet ni, lite peppad känner jag mig nog ändå.
Usch vilket tråkigt inlägg jag skrev tidigare, förlåt.

Provade klänningen nyss, den där fina fina som mamma köpte till mig.
Visade den för pappa. Han tyckte också den var fin.
Roliga kläder får mig alltid på bättre humör.
Jag har lust att klä upp mig, nu direkt. Men till vilken nytta?
Ingen kommer ju ändå se.
Dessutom borde jag göra tråkiga saker istället, som att städa och tvätta kläder.
Det där eviga jävla städandet.
Bada grisen borde jag också göra. Lorthunden.

Nej nu åkte humöret ner igen, alla de här tråkiga sakerna drar bara ner mig hela tiden.
Vad less jag är. Jag vill ha något roligt att se fram emot.
Gud vad dum jag är! Jag har ju massor av roliga saker att se fram emot!
Jag ska åka till Sthlm jättesnart, om exakt två veckor är jag där!
Om två veckor är det f.ö. Alla hjärtans dag. Skitdag. Passar perfekt att sitta på en pub med trevligt folk då så slipper man tänka på skiten.

Okej, jag får väl helt enkelt inse att jag är inne i en skitperiod just nu och att jag är superkänslig för motgångar och tråkiga saker.

Jag saknar människor. Saker att göra.
Men mest av allt saknar jag nog faktiskt sommaren. Även om den förpestades av Henri och allt krångel mellan oss, så var det en riktigt bra sommar. Jag saknar uteluncherna på Rost, när vi stack och badade i Poikki, sitta i gräset på stan och käka mjukglass, alla de nya kläderna jag kunde börja använda när jag gått ner så mycket i vikt. Att börja trivas i min egna kropp, det kändes helt fantastiskt. Observera ordet "börja", för än känns det inte bra. Nu har jag börjat skämmas igen. Fast jag står kvar på samma vikt. Vilket känns ganska imponerande.
Tänk om man bara kunde få vara snygg naken. Vilken jävla dröm.

Nu har jag skrivit tillräckligt.
Jag ska duscha, sminka mig och ta på mig fina kläder.
Det gäller att se det positiva i det negativa. Det som är bra med glasögon, är att man utan problem kan sminka ögonen mer, mycket mer kajal. Mörkare ögonskugga. Leka lite.
Tänk om jag ska gå ut ikväll ändå, måste nog ringa Jessie. Jag vill inte sitta hemma.
Naglarna målade jag igårkväll, orangea. Passar mig perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0