Det rycker i kroppen

Jazz är jävligt underskattat.
Det är en av de saker som Henri inte lyckats förstöra för mig.

Jag var på konsert igårkväll. Norrbotten Big Band med Movits, Dogge Doggelito och Annika Granlund.
Egentligen, så är allt man behöver: trummor, bas av något slag, piano och en solist på trombon/saxofon/trumpet.
Det var sååååå svårt att sitta still under konserten! Fötterna och benen började ofrivilligt att rycka.

Visst det var väl kul att se Dogge men han imponderade inte direkt på mig, inte heller Annika som visst ska vara rätt känd.
Men däremot, Movits! Herregud.

Jag säger bara: Äppelknyckarjazz! Varsågod.


På in på deras Myspace och lyssna även på Ta på're dansskorna, den är grym.

Nu ska jag försöka somna om för ett par timmar, men det kommer bli svårt.
Det rycker fortfarande i fötter och ben.

Kommentarer
Postat av: Andrå

Sv: Jaha... Igår när jag skrev den bloggrubriken (This door is not open) så tänkte jag faktiskt att jag måste kolla lyricsen och se så att det verkligen stämmer, jag gillar inte att skriva fel. Jag tänkte faktiskt att dom kanske sjunger "The store is not open", men så tänkte jag att det låter fånigt så det är nog fel :P Så sen när jag inte lyckas ta mig in på nån lyrics-sida (seg uppkoppling!) så skrev jag det ändå.

2009-02-11 @ 09:24:31
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Andréa

Haha, vet inte varför det blev "Andrå" som namn på förra.. inte meningen.

2009-02-11 @ 09:25:55
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0