Bakdag - med bilder!

Idag stack jag till Therése, där var också Ida med syrran Matilda.
När jag kom dit stod en bunke med jäsduk på bänken. Det skulle bli semlor!

Såhär såg de ut efter att ha gräddats.



Sen blev det en eeeeevighetslång väntan på att bullarna skulle svalna! Herregud säger jag bara.
Och jag var så hungrig så jag nästan blev tokig.

Sen, sen var det dags! Ida vispade grädde, Matilda gjorde vaniljkräm för de som inte gillar mandelmassa och jag rev mandelmassa som Therése sen mosade ihop med lite brödsmulor och mjölk.
Såhär fiiiina och MÅNGA blev det!

    

Har du ätit någon semla igår?

Kommentarer
Postat av: Draken

Grymt fina semlor :) bra tips med vaniljkräm där,, ska jag prova.

2009-02-27 @ 10:24:21
URL: http://syntdragon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0