For my fallen angel

Tänk att jag fortfarande minns så väl.
Ögonen i det mörka rummet, läpparna som sjöng med i textraden "I'm looking at you, I'm looking for love".
The 69 eyes - Velvet touch.

Jag minns första gången vi träffades, när jag gick till den där festen hos Peter bara för att Han var där.
Han som jag sett på stan, som jag var så jäkla nyfiken på.
På festen blev han alldeles för full, jag följde med Jessica in i sovrummet för att prata och få slippa honom, när jag kom tillbaka till vardagsrummet utbrast han att han saknat mig, den söta tjejen.
Men han var så himla trevlig, jag bad Jessica fixa hans nr till mig. Dagen efter skickade jag sms och frågade om han var bakis. Där startade en varm vänskap.

Vi tog långa nattliga promenader, han hjälpte mig med kärlekstrubbel och vi kunde prata om allt.
Det hände flera gånger att vi satt i hans lägenhet hela nätter och bara pratade.
"Jag älskar dig vännen" sa han varje gång vi träffades. Första gången la han till "jag säger så till alla, och jag menar det verkligen bara som vän". Och en vän var allt jag ville ha, allt jag behövde.
Och varje gång vi sa hejdå sa han "Ha det bäst"

Han hade svarta sopsäckar tejpade över alla fönster så det skulle bli så mörkt som möjligt. Ofta låtsades jag stjäla hans ljusstakar eller prydnader. Det var fina drakar överallt.

En natt när vi lyssnade på musik och pratade började han sjunga med i Velvet touch och såg mig i ögonen.
Det var då jag förstod vem den där tjejen som han pratat om var, vem han var förälskad i.
Det var i mig! Jag ångrar fortfarande att jag hanterade det hela så jävla dåligt.

Vi gled ifrån varandra, han träffade en annan tjej. Jag träffade Simon. Det visade sig att de var gamla barndomsvänner.

Sen fick jag höra att han var försvunnen. Kom aldrig hem efter en fest.
Jag åkte till Luleå för att hälsa på Håkan, slippa Kiruna för några dagar. Simon ringde och berättade att det gick rykten om att han hittats död.
Minns hur jag grät, både Håkan & Mikael tröstade mig.

En månad senare hittades han död. I ett gruvhål.

Älskade Dieter, jag saknar dig än.
Jag älskar dig vännen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0