Glass i stoooora lass!

När jag var liten sa jag alltid att jag hade en glassmage.
Det spelade ingen roll hur mätt jag än var, glass gick ändå alltid ner!
Och så är det bannemig fortfarande.

Igår var jag och handlade middag med mor, när vi närmade oss kassan kom jag på att vi behöver glass.
Verkligen behöver, ett hem är inget hem utan glass i frysen!
Dessutom hade jag natten innan hittat far grävandes i alla facken i frysen. Han muttrade lite för sig själv, kollade upp på mig när jag kom in i köket och frågade "Har vi ingen glass?".
Hur många här har en far som vill ha glass 2-3 på natten? Jag bara undrar..
Vi hade ingen glass hemma iallafall, för den hade jag ätit upp med lite varm jordgubbssylt till kvällen innan. Oops.

När mor & jag stod där vid glassdisken såg jag Den. Glassen med stort G. Sia Chilichoklad!
Om någon missat det, så är jag så barnsligt förtjust i chilichoklad så det finns inte.
Har alltid minst en sort hemma. Och har provat jag vet inte hur många olika sorter.

Nu när jag letade efter en bra bild att länka till, så hittade jag min nya favoritblogg.
Glasskoll.se
U N D E R B A R !
Jag är i himmelriket.

(Chilichokladglassen var f.ö. rätt god. Len smaskig chokladglass, med det där stinget av chilin efteråt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0