Äntligen(?) hemma

Så är man hemma då, och har just ätit middag.
Det känns tungt.
Tunga dimmiga moln på himlen också.
Vädret är grått och trist.

Tidigare idag duggregnade det, nyss såg jag att det småsnöar.
Eländes elände.

Skulle varit framme 9:40, klev av tåget i Kiruna 14:10.
Jippi.
SJ var så snälla och bjöd både på frukost och eftermiddags macka.
Blev erbjuden liggplats också men det låg redan en massa folk och snarkade i kupén och jag hade ingen lust att lägga mig och knappra på datorn där. Kunde inte slappna av förrän närmare kl 3 när jag insåg att det kommer nog ingen ersättningsbuss.

Ploppat upp en massa äckliga finnar i ansiktet också, så går det när man åker bort utan rengöringsmjölken. Räcker inte att bara skrubba noga noga med tvättsvamp.
Fått flera blåmärken också. Och nu ont i nacken efter natten på tåget.

Iris var glad att se mig iallafall. Och jag har saknat henne, även om det kändes lite lättare när jag hade Luffy att busa med.
I Sthlm var det jobbigare, promenera utan hund känns helknäppt!
Nu lägger jag mig i soffan och kollar tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0