Du & jag Döden

I don't quite know
How to say
How I feel

Those three words
Are said too much
They're not enough

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me and just forget the world?

Snow Patrol - Chasing Cars

Tidigare ikväll var jag med Sebad, Tom & Micke.
I bilen påväg till Jukkas slog en tanke mig, Om jag dog nu skulle någon reagera? Och hur?
Alltså vänner och familj. Och skulle vänner som inte bor i stan någonsin få reda på det?
Skulle vänner som jag aldrig träffat men pratat i telefon med ens bry sig?
Jag vill tro att de skulle det.

Om jag dör, så är det några personer som jag vill ska få reda på det.
Morgan måste få veta.
Johan också. Och Sarah i Sthlm.
Mina ex Stefan och Simon. Men Simon skulle nog få reda på det via sin mor. Hoppas jag.
Vänner som jag aldrig träffat, eller så är det många år sedan sist. Men som ändå betyder väldigt mycket för mig.
Som hjälpt mig genom jobbiga tider.

Ni "riktiga" vänner tänker jag inte ens räkna upp. Det är er jag träffar, umgås med. Skrattar och gråter med.
Delar livet med. Får inte ni veta något om vad som hänt med mig så kommer jag spöka för de som sett till att ni inget får veta. Var så säker på det! Jag älskar er!

Det här handlar inte alls om att jag mår dåligt eller vill dö, absolut inte. Tolka det inte så.
Utan ren panik, vad händer om jag dör i en olycka?!
Veckans händelser får en att tänka till.
Jag vill verkligen få en chans att säga "På återseende!" när jag ligger på min dödsbädd.

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear
Snow Patrol - Run

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: "för kärleken i filmen är så perfekt att man vet att det aldrig kan bli så i verkligheten".. usch vad deppigt det lät! Haha. Själv känner jag snarare tvärtom - att den fina kärleken i filmen påminner mig om att det finns äkta kärlek!

Kul att du hade nytta av Sotade ögon-tipsen :) Hur blev resultatet då, gick det bra??

2009-02-02 @ 00:34:42
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Draken

Klart man skulle bli orolig om man inte hörde av dig på ett tag & tycka att det vore himla tråkigt om du dog. & få reda skulle man nog kanske på något sätt.



Ha det bra nu & du kommer inte dö på bra länge, fast säker kan man ju aldrig vara förstås.

2009-02-02 @ 13:25:57
URL: http://syntdragon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0