Jag gömde mina drömmar precis där din axel blir till hals

Jag har just läst ut Elva minuter, skriven av Paulo Coelho.

"Passionen får en människa att sluta äta, sova, arbeta och känna ro. Den skrämmer många, för den river ner allt det gamla på sin väg.
Ingen vill skapa kaos i sin värld. Därför lyckas många människor kontrollera detta hot och kan hålla även redan fallfärdiga hus och hem stående.
De är det förgångnas ingenjörer.
Andra resonerar precis tvärtom: de ger sig hän utan att tänka efter och hoppas att de i passionen ska finna lösningarna till alla sina problem.
/../
Att hålla passionen på avstånd, eller blint hänge sig åt den - vilken av dessa båda hållningar är minst skadlig?
Jag vet inte.
"

Så. Vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0