Where you invest your love, you invest your life

Tillslut hände det. Det tog ungefär ett halvår. Men sen tog han steget.
Han lämnade mig. Jag hoppas han förstod. Såklart sörjer jag.
Men det är det här jag försökte få honom att förstå. Och att äntligen släppa mig. För jag var aldrig stark nog att ge upp. Och jag visste att han inte skulle släppa mig om jag lämnade honom. Men om jag lät det gå åt andra hållet, om han lämnade mig. Då skulle det gå lättare.

Det har varit ett dygns gråtkalas. Började igår kväll, grät mig till sömns, så högt och krampande att jag knappt kunde andas. Men det var då jag kände att nu händer det. Nu är det över.
Sedan fortsatte det när jag vaknade. Jag skickade ett sms, han tog bort mig som vän på facebook.
Och nu är det slut. Helt och hållet.
Jag fick ett sms som sa det mesta. "Jag är ledsen men du behöver veta att vi hade ett luftslott. Min kärlek var fiktion, en önska till verkligheten och jag berusades av din uppmärksamhet. Du klarar dig bättre utan mig"
Det enda som inte stod, var att han träffat en ny. I två månader.
Jag är inte förvånad. Och just det var inte sårande att få veta, bara lugnande. Att han kunde släppa mig för att han hittat någon annan att bli berusad av.

Men jag känner mig nedbruten. Jag vet inte vem jag är längre. Han bröt ner mig så brutalt och jag vet ärligt talat inte när jag kommer kunna lita på en man igen. Det kommer ta tid att repa alla skador han lämnat efter sig.
Jag hoppades att han skulle hinna laga lite innan det tog slut, men det fanns visst inte tid för mig senaste tiden.

Det som svider mest är det där med två år. Att jag aldrig verkar kunna komma förbi det. Det här är tredje förhållandet som spricker precis innan vi varit ett par två år. Och då har jag träffat de killarna på olika sätt, när jag varit singel olika lång tid innan. Jag förstår inte.

Jag är så otroligt tacksam för alla vänner som jag har. Fyfan vad ni är bra. Med er behöver jag aldrig känna mig ensam.

Kommentarer
Postat av: Elin

Pusspusspuss!

2011-09-19 @ 11:32:04
URL: http://elinhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0