The time is now

Jag läste en sak som faktiskt inspirerade mig. En person hade som mål att springa 100 gånger på ett år.
Och 100 gånger låter ju inte så mycket. Även om det rent matematiskt blir 1,9 gånger i veckan.
Så jag tänkte att jag ska se till att träna 100 gånger på ett år, september 2011 - september 2012!
Idag var jag på ett start-pass med syrran, så nu är det 99 gånger kvar!
Träna vad som helst, bara jag rör på mig på något sätt. Krisar det får jag väl göra situps och armhävningar hemma, men 100 gånger ska det bli. Låter väl bra?

Var till netonnet lagershop idag också, råkade impulsköpa en dammsugare. Så imorgon ska jag dammsuga hemma för första gången på två månader! Har sopat och moppat för att hålla dammet borta bara.
Och har shoppat en massa idag. Bland annat markisväv som jag ska sy ett insynsskydd till balkongräcket med.
Gillar inte att man ser rakt upp i min soffa från gården, även om jag gillar ljuset balkongdörren släpper in!

Jag känner mig ovanligt peppad, men det finns många fina saker i livet just nu.
Snart åker Cris och jag bort och jag längtar, det är han som bokat resa och hotell och han har vägrat att berätta vart vi ska! Jag gillar att bli överraskad på det här sättet :)
Dessutom har jag en överraskning åt honom nu också. Hah!

Ska försöka klura i vilken ordning man ska fixa papper och sånt för att byta efternamn. Det börjar bli dags.

Nu ska jag fortsätta prova skor. Testar vilka som är bekvämast att gå i. Har några att testa...

Kommentarer
Postat av: Elin

Byta efternamn? Vad har jag nu missat?

2011-09-09 @ 13:31:44
URL: http://elinhood.blogg.se/
Postat av: Papi sebad

ja what? =P

2011-09-10 @ 18:13:41
Postat av: Vickan

Jaa alltså jag ska byta efternamn, till min farmors flicknamn :) Har ett mellannamn efter min mormor så känns rätt att ta något efter farmor också!

2011-09-11 @ 00:02:06
URL: http://lucretia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0