All I was searchin' for was me

Den nittonde oktober tvåtusennio var en måndag, och det var min första riktiga arbetsdag på Filmstaden Sickla.
I måndags firade jag två år som boende i Stockholm. Dagen firades med att vara vaken trettiofyra timmar i sträck. Det kändes fantastiskt att jag klarade av det!
Dagen innehöll även ett tidigt besök till tandläkaren, flera timmars fikande, pratande och promenerande med finaste Elin och sex timmars jobb. Det var en väldigt fin dag, trots att jag var rätt trött.

Idag ligger jag hemma i soffan och läser. Måste läsa ut En dag innan Hanna och jag ska se den på bio imorgon.
Boken får mig att tänka en del, och känna igen mig bitvis. Den är väldigt fin.

Det är fortfarande höst. Igår promenerade vi hem från Ica och mitt paraply vändes åt fel håll i vinden. Ni vet, sådär som på film. Men det gick inte sönder som tur var, det gick att vända tillbaka.
Allt går att vända tillbaka. Allt går att göra om, göra rätt.

I saw a friend of mine the other day,
And he told me that my eyes were gleamin'.
Oh I said I had been away, and he knew,
Oh he knew the depths I was meanin'.
And it felt so good to see his face,
Or the comfort invested in my soul.
Oh to feel the warmth of a smile,
When he said "I'm happy to have you home.
Ooh I'm happy to have you home."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0