Allt du har väntat på kommer så småningom

Jag vaknar intill dig med gråten i halsen
dom skriker och flyr i en mardröm igen


Tre drömmar om tre ex senaste tio dagarna.
Vad fan menas med det?!

Första drömmen handlade om att bion i Sickla skulle sprängas, kontrollerat och välplanerat, och Gabriel var där. Efter sprängningen trodde jag att han hade dött men jag hittade honom utanför. Vaknade med ett ryck och var så otroligt glad över att det bara var en dröm.

Den andra var Cris med i. Min vän Anastasia berättade att hon hade träffat honom och frågade om jag hade något emot det, "Kör på bara" blev mitt svar, typ. Varför hon hade något intresse av honom förstod jag aldrig riktigt men ville hon utsätta sig för honom efter allt jag berättat så får hon väl skylla sig själv.

Och i den senaste ville Mikael ha mig tillbaka och berättade hur mycket han saknat mig under alla år.

Jag fattar ingenting. Varför ska ex jaga mig i drömmarna för? Fan stanna i dåtiden där ni hör hemma!
Nåja, de flesta iallafall. Kanske inte riktigt alla.

Har funderat lite på det där med ex också. Speciellt efter att jag börjat missbruka Adele - Someone like you.
Gått igenom alla ex i tanken och kommit fram till att inte en enda har något perfekt förhållande med någon i dagsläget. Några har haft en flickvän eller två efter mig men det har aldrig blivit riktigt seriöst eller långvarigt. Och om det ändå räknas som seriöst så finns det massor med trubbel i paradiset.
Kanske beror det på att vi alla ändå är rätt unga, och vem träffar sitt livs kärlek innan 25?

Däremot kan jag tro på att man kan träffa sin kärlek tidigt, men att tiden inte är rätt då.
Är det menat så möts ens vägar igen någon gång.

Vaknar intill dig med spritsmak i munnen
jag vaknar av värmen, men jag är iskall

Jag viskar ditt namn som är allt jag minns just nu
vi drömmer nog alltid om saker vi glömt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0