You are the moon that breaks the night..

..for which I have to howl

Alltså herregud vilka drömmar jag hade förra natten! Inte bara en, utan tre.
Ett par av dom är väl helt okej, handlade om att jag äntligen fick igång min stationära dator och skulle dricka glögg med en kär vän.
Men den tredje.. Inte lika normal.

I den långa knäppa drömmen var jag med en vansinnigt svartsjuk och grym kille som misshandlade mig och tyckte om att se mig lida.
Jag minns att jag fick upp ytterdörren till trapphuset och skrek på hjälp, skrek att min kille höll på att döda mig. Jag kröp ut en bit genom dörren och han dök upp bakom mig.
Ett par killar kom nedför trappen snackandes med varandra och bara kollade lite konstigt på mig när jag bad dom hjälpa mig. Min "pojkvän" skrattade och sa att jag är en riktig dramaqueen som blir galen varje gång han måste till jobbet.
Han går nedför några trappsteg och jag tar en stekpanna i handen och springer efter honom och slår honom i huvudet.
Men det är en teflonpanna som inte gör någon direkt skada och efter några slag ledsnar han och vänder sig mot mig.
Jag inser att jag inte kommer kunna slå ner honom så jag vänder om och springer in i lägenheten igen.
Just innan jag slår igen dörren vaknar jag, så jag vet inte om jag lyckas stänga dörren eller inte.
Och jag minns just det där med teflonpannan så tydligt, jag önskade att den skulle vara av gjutjärn, jag visste att en teflon inte skulle räcka.

Kul dröm. Skitkul att vakna med en panikklump i magen och inte veta var man är. Jag var helt jävla vilse tills jag insåg att jag låg i soffan. Jag somnade mitt i en film på kvällen.
Släpade mig själv och täcket till sängen och somnade om. Det var då de andra drömmarna kom.

Det låter väl inte klokt att säga det, men det är såhär varje månad kring fullmåne. Dagarna innan och efter drömmer jag så otroligt mycket och känslosamt att jag håller på att bli galen.

A man who's pure of heart and says his prayers by night
May still become a wolf when the autumn moon is bright


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0