This isn't everything you are

Nu nu nu nu nu. Jag måste leva nu. Inte igår. Inte imorgon. Utan idag. Nu.

Jag har svårt för att veta om jag borde nöja mig med det som erbjuds eller om man alltid ska sträva efter mer.
För tänk om man blir för kräsen tillslut? Att inget duger?
Går det att komma till någon nivå där det är lagom?

Jag var på konsert med syrran igår. Sisters of Mercy.
Första gången vi såg de var våren 2009. På hösten flyttade jag till Stockholm.
Det får mig att fundera på var jag kommer befinna mig om ett halvår från idag.
För tydligen blev livet inte som jag trodde det skulle bli. Jag trodde jag hade vunnit högsta vinsten.

Nu får jag nog sikta ännu högre. Jag kan bättre än såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0