I'm on the right track

Jag är bättre än såhär.
Jag kan bättre än såhär..

Dagen har satt igång många tankar hos mig.
En av mina närmsta vänner ska genomgå en magsäcksoperation för att gå ner i vikt och kunna leva bättre.
Och jag förstår, jag kritiserar inte, men det är inget val jag skulle göra. Jag tänker inte gå så långt.
Jag vet att jag kan gå ner i vikt, det är inte omöjligt. Jag har gjort det förut och jag kan göra det igen.
Men jag är långt ifrån så stark nu som jag var då i Kiruna.
Då hade jag just tagit mig ur ett jobbigt förhållande och jag kände mig nöjd, glad och upplyft och kände att jag ägde världen och jag ville bara ha mer av den.
Jag vet att det är annorlunda nu, och jag accepterar det. Och jag har satt en gräns för mig själv.

Men jag tänker för mycket. Jag analyserar och studerar och läser för mycket. Om människans beteende, psykiska diagnoser och olika tvångstankar och handlingar. Och då tar det som stopp.
Jag ska sluta kräkas ut allt på bloggen nu. Jag bara önskar att någon kunde få mig att sluta tänka.

Jag är bättre än såhär!
Jag kan bättre än såhär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0