Ett barn ska jag ha när jag blir stor

Lördag på jobbet var en plåga.
Det var längesedan som jag längtat så mycket efter barn som jag gjorde den dagen. Ibland hatar jag verkligen mitt jobb. När det känns som att alla familjer bara kommer och gnuggar sin lycka i mitt ansikte och visar vad jag inte har. Och alla snygga mammor med sina små docksöta barn och jag bara önskar att det var jag istället.
Sedan kommer såklart alltid någon förälder som verkar vara urklippt ur en bok med skräckexempel. Och varje gång det kommer en sådan tänker jag att jag minsann hade varit bättre. Jag hade kunnat hantera det på ett annat sätt.

Barn, underbara älskade barn. Min kollega försökte övertala mig att barn ändå bara luktar bajs, men allt jag kunde tänka på är hur gosigt det är att ligga och vila med en liten som äter välling ur flaska.

Som tur var så var det fest på kvällen. Jag peppade till, duschade och bytte om på jobbet och kom dit lagomt fräsch. Jennifers födelsedagsfest. Det är alltid kul på fest med henne och gänget! Det är skönt att kunna träffa så många på samma gång som man känner, plus att det oftast finns något nytt ansikte att lära sig namnet på.

Idag har jag mått som jag förtjänat. Känner mig mörbultad och manglad. Är dödstrött och mår nästan fortfarande illa. Tur att jag ska sova nu då!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha! Vem sa att barn luktar bajs? (det är för övrigt sant)

2011-03-28 @ 16:57:43
URL: http://elinhood.blogg.ses
Postat av: Vickan

Hehe det var Johan som sa det! Men det stämmer ju inte alls faktiskt.

2011-03-29 @ 22:49:14
URL: http://lucretia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0