Run around just so I don't have to think about thinking

Jag myser i lägenheten. Jag har bakat fyra gånger på tio dagar. Kladdkaka, sockerkaka och idag grahamsbullar.
Det känns fantastiskt att ha ugn!
Och nu kommer jag baka mitt egna frukostbröd istället för att köpa något, det är ju godare och billigare så.

När jag var upp till Kiruna nu senast insåg jag hur fet jag blivit igen, och fick lite ångest.
Så nu måste jag dra ner på sockret igen, och börja äta frukost. Hembakat bröd behöver inte innehålla socker. Alltså kan det inte vara alldeles för dumt med grahamsbullar och en kopp te på morgonen. Och om jag nu känner för det går det att blanda i andra nyttigheter i brödet. Men aldrig solrosfrön. Usch. Kanske havregryn. Gröt klarar jag inte av.
Och jag lagar mat igen. Kanske inte varje dag ännu, men oftare än aldrig.

Tänk om allt annat i livet kunde vara lika harmoniskt.
Ikväll lyssnar jag på Amy Winehouse.

It's okay in the day I'm staying busy
Tied up enough so I don't have to wonder where is he
Got so sick of crying
So just lately
When I catch myself I do a 180
I stay up clean the house
At least I'm not drinking.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0