Only I know where I've been

Jag försöker lära känna mig själv. Det kan ju vara en bra grej att ha gjort innan man fyller 25.
Har just nu näsan i en bok om hur man påverkas beroende på vilken plats i syskonskaran man har. Eller om man är ensambarn.

Jag vet t.ex. varför jag inte är så tävlingsinriktad. Det finns två anledningar:
1. Fyra av mina fem syskon är tjejer, tjejer väcker inte lika stor tävlingslust som killar.
2. Jag är sladdbarn (eller; funktionellt ensambarn) som innebär att man tävlar mer med sig själv än med andra personer.

Och eftersom jag tävlar med mig själv har jag enorma krav på mig själv. Men här är knorren på det hela, kraven på mig själv motiverar mig inte, utan slår ner mig istället. Allt bara stängs av och jag tappar intresset, motivationen och lusten.

Människor är ju helt fantastiska. Tänk vad mycket det finns att lära sig om beteende och människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0