Bara för din skull kommer jag hem


Jag hatar att det är dig jag saknar, att det är dig jag tänker på.
Du ska veta att jag försökt förtränga dig. Jag har gjort mitt bästa.
Det är mer än en famn jag legat i, men det har aldrig känts bra. Inte ens för stunden.
För armarna om mig är inte dina.

Jag vet att jag verkligen inte borde vara med dig. Inte efter allt du gjort.
Och en framtid med dig skrämmer mig så fruktansvärt. Vet inte alls hur jag ska hantera allt längre.
Har du någon aning om hur arg jag är på dig? Jag vill skrika på dig. Slå dig. Men ändå vill jag bara hålla om dig.
Det finns ingenting jag ogillar mer än att vara på dåligt humör. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen längre.

Idag gav jag vika för allt.
Idag träffade jag dig igen.
Och när jag satt i din famn i soffan kändes livet komplett igen.

Jag hatar att jag inte klarar av att hata dig.
Jag hatar att jag älskar dig.
Pucko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0