The song I never wrote

Biljetten gäller endast för vald dryck under kvällen och får ej användas som domarmutor


I tisdags hade vi brännbollskväll med jobbet!

Det var en riktigt skön eftermiddag/kväll på Manillafältet med kollegor, både från min bio och från resten av Sthlm. Vi käkade tacos, gick en tipsrunda med lite för svåra filmfrågor (hallå, vi är SF:are, klart frågorna är svåra!) och drack öl/cider/vin/jäger osv.
Mot slutet då folk började bli lite rastlösa (och fulla) så blev det dags att spela brännboll!

Mitt lag kom tvåa. Nejnej, jag är inte bitter. Min kollega och även vän Mia kanske är det, men inte jag. Jag blev inte alls så sur över det att jag och sambon drog till bussen såfort vi fått veta resultatet. Sen stod vi där i 15min och väntade på skitbussen. Tills alla andra också kom. Då gick vi till en hållplats längre ner på vägen så vi skulle få komma på bussen först. Töntiga Vickan, Jennifer, Claes och Niclas. Blä.

När jag var genomfrusen, myggbiten till tusen och luktade rök som en lodis kom jag hem till mitt pucko.
Jag tog en lång varm dusch och höll nästan på att somna i den. Det är som både skönt och deprimerande att komma hem till honom. Sådär lyxigt som typ på hotell, men påminner om hur sunkigt sambon och jag har det.
Vi kommer aldrig ha råd med en fräsch lägenhet sålänge vi jobbar på SF.. Och det suger!
Jag längtar hem till mamma. Rent, städat och skönt.
Undra om jag någonsin kommer lära mig..

Kommentarer
Postat av: kommisarien

oj vilken fin drinkbiljett

2010-12-07 @ 20:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0