I'll think of you for a while

Det här med midsommar är något jag inte riktigt kan förstå.

I min familj har vi aldrig firat direkt stort.
Oftast har vi varit i stugan, grillat kött som man gör var och varannan dag under sommaren och käkar jordgubbar med grädde till efterrätt, som vi också alltid gör varannan dag så de inte blir dåliga.
Vi har haft midsommarstång ett år under hela min uppväxt och det var för att jag önskade det.
Den var ungefär 160cm hög och sen var det inte så mycket mer med det.
Jag har aldrig burit en midsommarkrans. Än mindre bundit en.
Har inte heller plockat blommor att lägga under kudden som de gör i Astrid Lindgrens berättelse.

Morgondagen kommer jag spendera ensam hemma med några filmer och kanske käka lite B&J i soffan. Att fira något lite halvdant har aldrig varit min grej, antingen firar man storslaget som på film eller så skiter man i det helt. En enorm fest ute i skärgården eller med stor familj och massvis med barn som skuttar runt stången till Små grodorna är vad jag vill ha.

Jag är leds på mittimellan och lagom, jag vill inte ha mer halvdana högtider eller firanden.
Allt eller inget. Iår blir det inget.

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag firar itne heller midsommar, trodde jag var en enda! Nästa år kan jag...inte fira med dig om du vill, haha! :)

2010-07-11 @ 18:59:36
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0