I fear I'm the only one who thinks this way

Jag försöker lära mig. Jag försöker lära mig.
Jag försöker lära mig, att lämna lite luft emellan.
Det är en av de allra svåraste läxorna, en som jag aldrig lyckas lära mig.
Det driver mig till vansinne.

Idag har jag varit helt ledig. Sov över hos syrran, på soffan.
Blev väckt vid 9 av systersonen. Systerdottern var tjurig och skrek mest.
Sen skrek systersonen för att han sovit för lite under natten.
På eftermiddagen fick jag nog och åkte hem.
Så nu sitter jag hemma. Ensam.
Har ätit pizza ensam.

Ärligt talat, jag förstår inte det här med att vara ensam ensamma.
Varför ska man sitta i olika delar av staden när man inte måste?
Att vara ensam tillsammans är ju så mycket bättre.
Bara den där närvaron av någon annan i lägenheten. I samma rum.
Utan att man måste prata eller umgås aktivt. Man bara är.
Ensam, fast tillsammans.
Det tycker jag om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0