Happiness has a violent roar

Jag läser en bok, Odjuret med två ryggar, och stundvis önskar jag mig livet som huvudkaraktären har.
Även om jag vet att det är ett dåligt liv. Att kvinnan blir behandlad illa. Att hon inte lever ett värdigt liv.

Jag har läst boken förut. Och även om hon blir behandlad illa, kan jag inte minnas att hon själv upplever det så.
Och om hon är lycklig, oavsett hur hon blir behandlad, är det då ändå fel?
Kan en utomstående människa komma och säga åt henne att vägen till hennes lycka är fel?
Jag vet inte. Kanske vi lägger oss i andras liv för mycket.
Kanske vi bara borde se till vår egen lycka. Göra vad vi än mår bra av, och strunta i vad alla andra säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0