Things come and go, they never leave my mind

Att kämpa emot sömnen och tröttheten är en ful ovana jag har.
Jag är dödstrött och har varit det ett par timmar. Ändå bloggar jag NU!

Ligger och lyssnar på min nya favoritlista på Spotify. Ambivalent jul..
Det finns några guldkorn där. Och det är som sådär härligt juldeppigt. Helt fantastiskt.
Bäst är nog ändå Cyndi Lauper & Pelle Almqvist med A Christmas Duel.

Pelle:
I bought no gifts this year
And I slept with your sister

/.../

Cyndi:
That’s all okay honey cause see
I bought no tree this year
And I slept with your brother
I wrecked your Daddy’s car
And went down on your Mother


Egentligen är jag vaken för att jag har dåligt samvete för gårdagen.
Ibland är jag nog den värsta flickvännen någon kan ha.

Mitt i middagen, med munnen full av köttfärssås & spagetti, säger jag: Älskling, ska vi göra slut?
...
Nä. Kanske inte sånt som man brukar säga vid matbordet.
Stackars karl.

Och nej, såklart att vi inte gjort slut. Jag är bara inte van att ha det såhär så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag har iallafall lagt av med att knapra hormoner, ska göra ett experiment och se om jag blir normal igen.
Om inte, måste jag gräva djupare. Och det kommer bli jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0