Snöhelvete

Fyfan vad jag är duktig.
Ja jag är så duktig att jag faktiskt förtjänar en medalj.
En stor och blänkande.

För jag har just skottat mig genom säkert 1,4m djup snö. För att göra en gång till stugdörren.
Varje vår rasar det alltid en jävla massa snö ner från taket.
Så den är hård. Och ibland är det en massa is i den. Inte den här gången som tur var.

Jag försöker komma på något bra med snön, något jag inte skulle klara mig utan.
Men jag kan faktiskt klara mig utan snön. Helt och hållet.
Visst att det är hur mysigt som helst att åka skoter, eller se när snön sakta faller en vinternatt.
Frågan är bara om det verkligen väger upp alla nackdelar.

Nu sitter jag under fleecefilt och myser framför kaminen, framför en eld som jag fått fjutt på helt själv.
I en stuga med en innetemperatur på ca. 13 grader.
Det ni!

Kommentarer
Postat av: Draken

Good girl, du skulle nog klara av en hel helg utan tv / el o allt sånt... Tror du är en riktigt friluftsmänniska när de väl gäller :)

2009-03-27 @ 18:05:14
URL: http://syntdragon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0