Sömn

Wow, inatt ska jag sova i min egna säng. Det har jag inte gjort på över en vecka.
Först kom Matte och Simon som sov i mitt rum, sen blev det en natt då jag vakade med Natta, och efter det satte jag igång med festivaljobb. Det var ju ingen idé att bädda i sängen när jag ändå inte skulle få sova mer än 4h/natt som mest. Det är ju mycket svårare att komma upp om man har det för skönt.
Dessutom trivs jag bra i soffan. Nästan lite för bra. Jag sover mer än gärna där. Så det här är inget gnäll om att det är synd om mig för att jag inte sovit i min säng, jag är bara lite förvånad. Det känns konstigt att åter igen bli instängd i mitt rum. Inte längre befinna mig mitt i smeten. Där allt händer.

Lite som i fjällstugan. Jag älskar att sova i den stenhårda kökssoffan, vakna till runt 4-5 på morgonen när pappa kokar gröt och packar fiskesakerna för att bege sig ut och pimpla på isen. Vakna till igen runt 6 då mormor är uppe och eldar. Somna om för att vakna när mamma håller på med frukosten.

Och så ska vi inte prata om hur gott jag sover på festivaler! När folk festar runt omkring och man hör musik överallt.

Eller i en biostol under en film/konsert/föreställning. Hur skönt som helst!

Jaja, jag är störd. Kom med något nytt vetja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0