I wanna be a bitch

Det finns några saker som stör mig.
Människor som stökar och sprider ut sig, lämnar saker framme och inte ens tänker på att plocka undan efter sig. Och människor som slarvdiskar.
Jag minns när jag bodde i Gällivare och så hittade jag slarvdiskade saker i diskstället, då blev det vips dubbelt så många saker för mig att diska! Eftersom jag måste diska om det som inte var rent.
Det finns inget äckligare än skitiga saker när man ska laga mat eller äta.

Hela helgen har jag känt mig som någons morsa. Jag har totalvägrat att gå runt och plocka upp efter de andra och jag hatar att tjata, vilket istället gjort mig konstant surig och lättirriterad. Smöret har stått framme på bordet långt över en timme, samma med yoghurt och sallad.
Hos mig är det inbyggt att den som lämnar matbordet sist plockar undan det som blir dåligt av att stå framme.
Eller ställa in kylvaror såfort man tagit det man ska ha.
Inte lämna det på bordet och sitta och kolla en eller två filmer.

Jag nästan önskar att jag var deras morsa, för då hade jag haft rätt att gnälla, tjata och ställa krav.
Nu har jag mest varit förvirrad och inte vetat vilken roll jag ska ta.
För jag vill vara trevlig samtidigt som jag bara vill nypa tag i öronen.

Så. Jag har varit på dåligt humör. Men skitsamma. Det här kommer ändå inte hända igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0