Djupa tankar en söndagskväll

Eftersom alla ordinarie anställa på Folkets Hus tar semester ungefär samtidigt, betyder det att jag får väldigt varierande jobb sommartid. Förra veckan hade jag receptionstjänst tre timmar om dagen. Den här veckan är jag städerska.
Visst känns det lite slitsamt att städa toaletter, men nu har jag fått in en rutin sen förra sommaren.
Dessutom så känner jag mig inte lurad på samma sätt iår. Förra sommaren fick jag höra "Om du kan ta bara den här veckan, så ska vi fixa en riktig städerska sen" och "Joodå vi skaa anställa en städerska från Scandic". In my ass. Jag städade nästan hela sommaren och sen vips kom Gunilla hem från semestern.

När man går runt och städar får man mycket tid till att fundera, det här är kvällens resultat:
- Män släpper väldigt mycket könshår när de är på toaletten.
-Blöjhinkarna luktar vidrigt. Fast jag håller andan och endast kippar lite luft genom munnen vill jag nästan kräkas varje gång.
- Varför måste så många städmedel ha citrondoft? Det är ju bland det hemskaste som finns! Lika illa som apelsinchoklad, vilket jag inte heller gillar.
- Hur gammal är runkgubben egentligen?
- Varför måste alla slänga popcorn överallt?

Jag hade många fler tankar men de har som fallit ur mitt minne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0